История логотипа Microsoft

История логотипа Microsoft

23.04.2019

Это событие достойно новости на сайт. Корпорация Microsoft впервые за 25 (!!) лет сменила свой логотип. Сегодня подобное можно воспринять как окончание эпохи. В прошлый раз эта компания меняла символику, когда соперничество между ней и Apple ещё только набирало обороты. Четверть века миновало, а оба игрока по-прежнему сильны и по-прежнему сражаются за IT-рынок. Звучит позитивно, а?

Раз уж на повестке дня смена логотипа, не лишним будет окунуться в историю…

1975-й. Билл Гейтс и Пол Аллен разрабатывают под легендарный компьютер Altair собственный интерпретатор языка Basic. Аллен покинул Microsoft ещё раньше, чем Гейтс - в 2000 году, но он и по сей день владеет крупным пакетом акций.

1982-й. Это год регистрации второго логотипа, хотя поговоривают, что версия с полосатой буквой «о» была придумана всё в том же 1975-м. Логотип называется «Blibbet» - из-за одноимённого бургера в корпоративном кафетерии Microsoft.

1987-й. В стенах Microsoft кипит работа над второй версией Windows - но первой, где окна могли перекрывать друг друга. До тех пор подобное было реализовано только… ну да, в Macintosh.

И вот, сразу 2012-й. Самое значимое мероприятие Microsoft в этом году - без сомнений, презентация планшетника . Ах да, и Windows 8 на подходе.

По случаю официального перехода на новый логотип в компании сделали ролик, где осветили свои основные продукты: Windows, Office (ждём на iPad!) и Xbox. Не забудьте посмотреть ролик в заголовке новости.

А чего вы ждёте от Microsoft в будущем? Будет ли явный победитель в противостоянии Редмонда и Купертино?

сайт Это событие достойно новости на сайт. Корпорация Microsoft впервые за 25 (!!) лет сменила свой логотип. Сегодня подобное можно воспринять как окончание эпохи. В прошлый раз эта компания меняла символику, когда соперничество между ней и Apple ещё только набирало обороты. Четверть века миновало, а оба игрока по-прежнему сильны и по-прежнему сражаются за IT-рынок. Звучит позитивно,...
Microsoft has had five versions of its logo so far. The first one was introduced in 1975, while the current emblem was created in 2012.

Microsoft Logo Meaning and history

The earliest Microsoft logo appeared in 1975. The wordmark was given in two lines. Some sources mention that it was developed by Bill Gates and Paul Allen using BASIC, a computer language program, and all the work took not more than a day.
In 1980 and 1987 new emblems were created. Both of them were actually just wordmarks experimenting with typefaces.


The first Microsoft Office logo was introduced in 1995. In addition to the wordmark, it featured a square shape with assembled puzzle pieces inside (four colors: yellow, red, green, and blue). It did not change much for the 1997 and 2000 Office versions.
In 2001, when the XP version was introduced, a gradient tool was applied to the logo. The four color puzzle was moved to the left, so that it appeared in front of the wordmark.
In 2003, instead of the puzzle pieces logo a new one appeared. It featured four interconnected squares of different colors and sizes. The 2007 and 2010 Office versions used variations of this symbol, while the 2012 emblem was completely different. It sported an abstract orange shape, which was supposed to reflect the company’s new design language.

Originally, the Microsoft Excel logo featured the letter “X” that had the “L” on one of its sides. So, the emblem could be read as “XL,” or, Excel. Although the logo went through about eight modifications from 1985 to 2013, each of the versions used the same visual effect. However, in the 2013 variation, the company switched to a simple “X” without any details.

Most old versions of the Microsoft Outlook logo, except the one released in 1995, featured a gold color palette. For the 2013 variation, however, a completely new color scheme was devised. It features the dark shade of blue for the emblem and a white background. Alternatively, the emblem can be white on the blue background.


The original Microsoft Word logo, which was introduced in 1983, was just a wordmark with a recognizable “O” character. Four years later, a new emblem was adopted. This was the first time when the “W” character became the central part of the logo. It was placed over the background depicting a sheet of paper. The logos that appeared over the following 13 years were variations of the same idea.
In 2000, a completely new emblem was introduced, depicting the “W” character inside a square shape. It was then that the iconic white-and-blue color scheme was adopted. The logo was modified several times, until in 2013 the company developed an emblem resembling an opened book with the letter “W” on its cover.


When in 2010 Microsoft introduced its Azure cloud computing service, it appeared with the company’s iconic four-part “flag” logo. The choice of color reflected the name of the platform. In two years a new emblem was developed, consisting of four trapezoids. Two more years later, the company removed the symbol, leaving just a wordmark logo.
There are six colors in the logo. In addition to the wordmark itself, which is grey, there is the emblem consisting of blue, yellow, green, and red. All these are given on the white background.

Video

Related Posts

As a general rule, third parties may not use the Microsoft logo. On this page are the limited circumstances under which third parties may use the Microsoft logo. The logo must always be used pursuant to the specifications on this page to identify Microsoft Corporation, or Microsoft products or services. Any use that falls outside of these specifications is strictly prohibited.

Third parties may only use the logo without a license under the following limited circumstances:

  • In advertising, marketing collateral, or a website that references your connection with Microsoft (e.g., the material states that you are an authorized distributor or reseller of Microsoft products) provided that the area in which the Microsoft logo is used includes the corporate logo of at least 1 other company with which you have a similar relationship.
  • In an area of a website, advertising, or marketing collateral exclusively dedicated to the sale of Microsoft products, and in such a manner that associates licensed Microsoft software with the Microsoft logo.

Do not use the Microsoft corporate logo in products, product packaging, or other business services for which a formal license is required.

Microsoft Logo FAQs

What artwork should be used?

We have two versions of the full color logo. Choose the logo most appropriate for your application.

  • Use the positive version on light or white backgrounds. The full-color reverse logo may be used on dark color backgrounds, as well as dark areas within photographs.
  • In marketing, our logos don’t include the trademark symbol, except when they appear in consumer packaging.
  • The symbol may not be separated from the logotype.
  • A one color logo is only acceptable when media reproduction is limited. In these cases, the logo may be reversed to white on a background that provides suitable contrast. A black logo is allowed when media reproduction is black only.
  • For the full suite of high-res logos for both print (cmyk) and digital (rgb) use, please contact your Microsoft representative to obtain artwork files from Brand Central.

How should the logo be staged?

We respect the logo by giving it some space on all sides. The minimum clear space is equivalent to the height of the symbol.

How should the logo be sized?

The width of the logo must always be at least 72 pixels for on-screen or 1” (25.4 mm) for print, and the height of the logo must always be at least 15.5 pixels for on-screen or .22” (5.5 mm) for print.

Are there any other requirements?

  • The logo may not be displayed as a primary or prominent feature on any non-Microsoft materials. Companies using the logo pursuant to these guidelines must also display in the primary and more prominent position, their own logo(s), business name, product names, or other branding.
  • The logo may not be imitated or used as a design feature in any manner.
  • The logo may not be used in a manner that would disparage Microsoft or its products or services.
  • Neither the logo nor the Microsoft name may be used in any other company name, product name, service name, domain name, website title, publication title, or the like.
  • Non-Microsoft materials should not mimic any Microsoft advertising, product packaging, or website design.
  • The logo must be used as provided by Microsoft with no changes, including but not limited to changes in the color, proportion, or design, or removal of any words or artwork. The logo may not be animated, morphed, or otherwise distorted in perspective or appearance.

Examples of incorrect logo usage

Microsoft reserves the right in its sole discretion to terminate or modify permission to display the logo, and may request that third parties modify or delete any use of the logo that, in Microsoft"s sole judgment, does not comply with these guidelines or might otherwise impair Microsoft"s rights in the logo. Microsoft further reserves the right to object to unfair uses or misuses of its trademarks or other violations of applicable law.

Microsoft - компания, которая создала легендарный Windows, популярный XBOX-360 и инновационный XBOX One. Ей уже 38 лет. И за эти годы она несколько раз меняла логотипы. Один логотип даже похож на «лого» группы Metallica. Давайте узнаем, какие же логотипы были у Microsoft...

Как я уже сказал, Microsoft уже 38 лет. И за эти 38 лет она 5 раз сменила логотип. Для начала просмотрим все 5 логотипов:

Развитие логотипов Microsoft


К каждому «лого» Microsoft подходила ответственно. Давайте узнаем о каждом логотипе побольше.

1975-1979 - «Джиги-Джиги, Ача-Ача»



Первый логотип Microsoft


Не знаю почему, но первая ассоциация с логотипом была песня из какого-то знакомого мне Индийского фильма. Видимо и сотрудники под эту песню делали логотип.

Сам он похож на Диско-Style, ну середина 70-х годов, что сказать теперь. В это время штаб Microsoft"a был Альбукерке.

1980-1981 - «С Диско в Хардкор»


Второй логотип Microsoft


Начало восьмидесятых. Microsoft переезжает из Альбукерка а Северо-Запад Вашингтона. А тем временем, начинается жизнь рок-группы Metallica. Если сравнивать с «лого» Металлики, то можно увидеть некое сходство.


Первый логотип группы Metallica


Кто у кого украл дизайн, не поймешь. Но логотип «МелкоМягким» быстро надоел.

1982-1986 - «Зеленый - успокаивает...»


Третий логотип Microsoft


Сотрудникам Microsoft"a уже надоело танцевать и петь под Хардкорную музыку. Они быстро придумали новый логотип.

Теперь Microsoft зеленый, в шрифте «Blibbet» и с необычной буквой «О».

И в это же время появились IBM-PC, на 16-рязрядной версии MS-DOS Microsoft.

1987-2012 - «Waka-Waka-Waka © PAC-MAN»


Четвертый логотип Microsoft


Этот логотип прожил целых 25 лет, а его создатель - Графический Дизайнер Скотт Бейкер .

Сам логотип называется «PAC-MAN Logo» в связи с тем, что буква О похожа на героя популярной игры. Долго Microsoft дала жить этому логотипу.

У него были разные лозунги, вроде: "Куда вы хотите пойти сегодня? " или же "Ваши способности, наше вдохновение... " ну или последнее «Будь что будет дальше»...

2013 - «Metro Modern»


Пятый логотип Microsoft


Новый логотип, новая операционная система, новый дизайн. Microsoft старается стать более современной и успешной. Но почему плоские плитки? Что оно обозначает?

Потому что...:
1. Логотип обозначает разновидность продуктов.
2. Логотип обозначает операционную систему Windows.
3. Логотип обозначает новый дизайн Metro - плоские плитки.

Но критики были недовольны дизайном. Приведу один пример из сайта CNET:

«Вы всегда замечаете изменение прически вашей возлюбленной. Но вы не только замечаете, но еще и комментируете: «Ты что-то сделала с волосами, да?».Реакция должна быть такой же, когда компания меняет свой логотип: «О, ты стал выглядеть моложе и более привлекательно!».

И все же, когда Microsoft представила новый логотип, меня не покидало ощущение, что компания направлялась в парикмахерскую, но потом передумала и просто причесалась.

Да, конечно, наконец-то отход от жирного курсива, который как будто наклонялся к тебе и говорил: «Ты купишь мой товар, нравится тебе это или нет».Да, новый логотип предполагает, что компания хочет показаться более гуманной, современной, приветливой. И это заметно.

Но мое впечатление – слишком, слишком холодно для дизайна, который стал первым за 25 лет.

Для того, чтобы подтвердить или опровергнуть свои слова, я связался с одной женщиной. Она не имеет никакого отношения к Apple или Microsoft. Но она дизайнер, который лучше понимает чувства логотипа.

И вот её слова:
«К сожалению, этот логотип скучный. Но это связано с тем, что бренд позволял себе «скучать» так долго. Возникает такое ощущение, что они хотят отразить, что все силы собраны воедино. И пытаются выглядеть, будто это не трудно делать – изменить логотип впервые за 25 лет. Я знаю, что данные принципы они взяли из своих продуктов, но, давайте, встряхнитесь, вы же не Apple, не так ли?».

Не знаю как вы, но я соглашусь с этим комментарием.



© 2024 beasthackerz.ru - Браузеры. Аудио. Жесткий диск. Программы. Локальная сеть. Windows